.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید فرماندار نوشهر در جلسه شورای اداری؛
مهندسی فرهنگی حلقه مفقوده بسیاری از طرح ها
شمال نیوز: فرماندار نوشهر با تاکید بر اهتمام مدیران در اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: روسای ادارت بایستی نسبت به این امر برنامه داشته و بر مولفه های اقتصاد مقاومتی نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

شمال نیوز: فرماندار نوشهر با تاکید بر اهتمام مدیران در اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: روسای ادارت بایستی نسبت به این امر برنامه داشته و بر مولفه های اقتصاد مقاومتی نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از سایت فرمانداری نوشهر،محمدعلی قمی اویلی در هشتمین جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر استمرار خدمت رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان افزود: نباید سیل و سیل زدگان را فراموش کرد چرا که بسیاری از امورات مربوط به خسارات برجای مانده از این حادثه همچنان پابرجاست که از جمله آن می توان به آسیب جدی در بخش های زیرساختی شهر و بخش و همچنین خسارت به بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید به دیده عبرت به سیل اخیر نگاه کرد افزود: هرچند عمق فاجعه سیل اخیر از سیل سال 83 بسیار بیشتر بود اما سرعت عمل و دقت در امدادرسانی قابل تحسین است.

وی ادامه داد: اگر چه عواقب این سیل بسیار تلخ بود اما می تواند درس عبرتی باشد تا با اقدامات لازم و زیربنایی و همچنین مهندسی در امور آب مانع از بروز چنین حوادثی در آینده شد.

فرماندار نوشهر با اعلام تغییر در چگونگی برگزاری جلسات شورای اداری شهرستان بیان داشت: جلسه شورای اداری علاوه بر طرح و بحث موضوعات مربوط به هر دستگاهی، باید خروجی تاثیرگذاری نیز داشته باشد.

قمی اویلی حضور مدیران کل در روزهای دوشنبه در غرب استان را اقدامی خوب و لازم دانست و گفت: روسای ادارات موظفند نسبت به اطلاع رسانی به مردم در رابطه با حضور مدیرکل مربوطه در اداره شان اقدام لازم را بعمل آورند تا مردم از نزدیک با مدیرکل مربوط مشکلات خود را مطرح کنند.

وی همچنین با تقدیر از تفویض برخی اختیارات به مدیران شهرستان از سوی مدیران کل و به دستور استاندار مازندران تصریح کرد: برخی ادارات که نیاز ضروری به تفویض اختیار دارند تاکنون در این رابطه اقدامی نکردند که تاکید می شود هرچه سریعتر توسط مدیران مربوطه اقدام اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهتمام مدیران در اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: روسای ادارت بایستی نسبت به این امر برنامه داشته و بر مولفه های اقتصاد مقاومتی نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

قمی همچنین بر استفاده بهینه و صرفه جویی در انرژی در ادارات تاکید و تصریح کرد:  مدیران دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه های آنها نسبت به دوگانه سوز کردن ادارات مربوط اقدام کنند تا در سرمای زمستان و مواجهه با مشکلات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار نوشهر همچنین با بیان اینکه هر پروژه باید یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی حلقه مفقوده بسیاری از مشکلات است که باید جدی گرفته شود.

قمی در پایان با اشاره به مشکلات روستای منجیر نیز گفت: در راستای برطرف ساختن مشکلات این روستا، بنیادمسکن به خوبی به وعده های خود عمل کرده و اقدامات اساسی انجام داده که جای تقدیر دارد، هرچند برخی دستگاه های دیگر هنوز وعده های خود را عملی نساختند.

همچنین نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از استخدامی های سلقیه ای در ادارات گفت: در این مورد شخصا پیگیری و نظارت می کنم.

قاسم احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر نیز با تبریک روز دانشجو گفت: از افتخارات انقلاب اسلامی این است که امروز بسیاری از جوانان این مرز و بوم در حال کسب علم و دانش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند.

وی اظهار داشت: بیش از 4 میلیون و 200 هزارنفر در سراسر کشور دانشجو داریم و این نشان می دهد در جای جای ایران اسلامی و حتی در نقاط محروم دانشگاه تاسیس و در آن فرزندان ما به کسب علم مشغول هستند.

احمدی با بیان اینکه 14 درصد دانشجویان ما در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند ادامه داد: قبل از انقلاب ایران حتی توان تولید یک فشنگ را نداشت اما امروز از نقاط مختلف جهان متقاضی فرستادن دانشجو به ایران برای کسب دانش هستند.

وی با اشاره به اینکه در نوشهر و چالوس حدود 12 دانشگاه و موسسه آموزش عالی فعالیت می کنند گفت: این امر نشان می دهد نوشهر و چالوس شهرهای صرف گردشگری نیستند و به نوعی از این دو شهر می توان به شهرهای دانشگاهی یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سیل اخیر نوشهر و چالوس نیز گفت: نباید فکر کنیم چون از حالت بحران خارج شدیم دیگر نباید کاری انجام داد، هنوز مشکلات حل نشده و تنها از حالت اولیه خارج شده ایم، امدادرسانی و کمک به سیل زدگان و ترمیم خسارتهای وارده باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هیات دولت جلسه اختصاصی برای سیل این منطقه برگزار کند بیان داشت: ضمن اینکه باید تلاش کرد تا آرامش را به مردم سیل زده برگردانیم، باید همه توان خود را برای بازسازی زیرساختهای آسیب دیده و تامین اعتبار برای جبران خسارتهای وارده بکار گیریم.

 احمدی در ادامه با تاکید بر اینکه جذب نیروی انسانی در ادارات باید با حساب و کتاب باشد گفت: جوانان تحصیلکرده بیکار بسیاری داریم که نباید قربانی رابطه در جذب نیروی انسانی در ادارات شوند. همچنان که خود شخصا در این رابطه نظارت دقیق خواهم داشت، از مدیران نیز می خواهیم ضابطه در جذب نیرو را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه تربیت معلم شهید مطهری نوشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان با تبریک روز دانشجو گفت: این دانشگاه از سال 62 فعالیت خود را آغاز کرده و امروز به نام دانشگاه فرهنگیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جهانگیر جهانگیری با بیان اینکه در بهمن ماه امسال 1117 دانشجو از نقاط مختلف در دانشگاه های فرهنگیان پذیرش می شوند افزود: از این تعداد 200 دانشجو مربوط به همین مرکز هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت معلم نوشهر 17 شهرستان منطقه را تحت پوشش دارد اظهارداشت: این دانشگاه تنها دانشگاه تماما دولتی در غرب استان مازندران محسوب شده و به لحاظ ساختاری نیز مقام اول کشور را داراست.

جهانگیری با بیان اینکه این دانشگاه از پتانسیل ها و توانمندی های بالایی برخوردار است گفت: تنها مشکل این دانشگاه خوابگاه دانشجویان آن است که انتظار داریم مسئولان در این رابطه یاری رسان ما باشند.

وی در همین رابطه گفت: هم اکنون 2 خوابگاه و 42 دانشجو داریم و اگر خوابگاه های ما تجهیز شوند ظرفیت و آمادگی برای پذیرش 500 دانشجوی شبانه روزی فراهم خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعيد 18 آذر 1391
اقاي نماينده كه خودشان دو دوره رييس و نايب رييس شوراي شهر نوشهر بودند و اقاي شهردار هم تمام كمال در اختيارشان بود چه اقدام پيشگيرانه براي سيل نوشهر انجام دادند كه امروزه در جايگاه نمايندگي از مسيو لين طلبكار است يكي از خودش بپرسه زمان سيل 82 نوشهر براي پيشگيري چه اقدامي كردي تو بايد امروز به مردم پاسخگو باشي نه پرسشگر ....... وديگر اينكه در دوران فرمانداريت در چالوس چرا بجاي پيشگيري از سيل فكر جمع كردن راي بودي اگر اينقدر كه به فكر خودت بودي به فكر مردم بودي ما اينقدر عذاب نمي كشيديم
ملایی 18 آذر 1391
از فرماندار انتظار هست اقدام پيشگيرانه براي سيل نوشهر انجام دهند
متشکریم
نا شناس 19 آذر 1391
کامنت گذاری که از فرماندار انتظار دارید
از فرمادار نباید انتظار داشت , بلکه این وظیفه ای است که قبول مسئولیتش را کرده و مزایایش را میگیرد .
یعنی که اگر او و امثالهم نکنند !!!! بنده و شما باید انجامش بدهیم؟؟
حال بگذریم از اینکه از زیر بار تحمل خسارات سیلزدگان شانه خالی کردند و خساراتی را که خودشان بر اثر احمال کاری سبب سیل گرفتگی شده اند را پشت گوش انداخته و دیده را ندیده و شنیده را نشنیده می انگارند و مردم بدبخت هم ساکت و ارام از کنار این ظلم گذشته و انان را به خدا واگذار ... خاوری
ملایی 19 آذر 1391
اخه فرمانداری که یک سال اومده چی رو پیشگیری کنه؟؟؟خداییش اگه از حق نگذریم تو بحران عملکرد خوبی داشت.ما اهالی روستای خیرسر از فرماندار نوشهر کمال تشکر را داریم
ملایی 19 آذر 1391
اخه فرمانداری که یک سال اومده چی رو پیشگیری کنه؟؟؟خداییش اگه از حق نگذریم تو بحران عملکرد خوبی داشت.ما اهالی روستای خیرسر از فرماندار نوشهر کمال تشکر را داریم
احمد زاده 19 آذر 1391
(صرفا جهت اطلاع)

1. کدوم مزایا؟اینطور که من خبر دارم قمی(فرماندار نوشهر) اصلا از وزارت کشور حقوق نمیگیره.
2.بارشی که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده چه ربطی به احمال کاری فرماندار داره؟
3.بار خسارتی رو دوش فرماندار نیس که بخواد شونه خالی کنه چون بودجه از بالا میاد ؛در ضمن هنوز برای بهشهر نیومده که بخواد برای نوشهر بیاد.فقط مدیریت بعد از سیل بود اون هم به گفته استاندار قابل تحسین بود

4.دین ندارید لااقل ازاده باشید
زالپولی 19 آذر 1391
شمال نیوز محترم چرا کامنت منو نزاشتین.متاسفم برای خودم که از سایت شما استفاده میکنم.
حسين دخت 20 آذر 1391
با سلام
كامنت هاي گذار محترمي كه نوشته از فرماندار انتظار هست اقدام پيشگيرانه براي سيل نوشهر انجام دهند از اين فرماندار انتظار مي رود چون از نظر ويژگيها و توانمندي انتظار بي جايي نيست و براي آقاي قمي فرماندار كه خوب مديريت بحران نموده است چون ما هميشه با مشكل سيل در روستاي مزگاه مواجه هستيم ولي اينبار توجه ويژه صورت گرفت تشكر داريم اهالي و شوراي روستاي مزگاه
خزايي 20 آذر 1391
موضوع سيل در نوشهر اقدام پيشگيرانه براي آن نياز به يك همت جمعي و اعتبار ملي دارد كه نه شهردار و نه فرماندار در اين خصوص مقصرنيستند و نه هيچ مقام ديگر شهرستاني
اقاي نماينده كه خودشان دو دوره رييس و نايب رييس شوراي شهر نوشهرو فرماندار چالوس بودند از تجربه سيل هم برخوردار مي باشند بايد پيگيري كنند تا اين موضوع در سطح ملي مورد توجه قرار گيرد و به نامه نگاري اكتفاء نكنند و بهتر است عملياتي ورود پيدا كنند مثل نماينده بهشهر كه معاون اول رئيس جمهور و وزرا را واخيرا هم نمايندگان مجتس را به شهر كشاند و مصوبه گرفت و از مهندس مقيمي ميخواهيم كه به شهر ما هم توجه كند من در سايت فرمانداري خواندم كه نماينده درد كشيده و جانباز بهشهر براي مردم نوشهر پيام فرستاد كه متن آن به شرح ذيل است.

فرماندار محترم نوشهر
با سلام و احترام؛
هنوز مازندران عزیز ما داغدار فرزندان خود در شرق استان بود و تألمات قلبی ما بر اثر سیل فاجعه‌بار شرق استان التیام نیافته بود که خبر تلخ و دردناک طغیان رودخانه و جاری شدن سیل ویرانگر دیگری اینبار در غرب مازندران که متأسفانه خسارات فراوانی را برای اهالی آن خطه، خصوصاً در شهرستان‌های نوشهر و چالوس به بار آورده، داغ دیگری را بر دل‌های ما نهاد.
متأسفانه این بار دومی است که ظرف مدتی کوتاه، مازندران عزیز ما شاهد فاجعه‌ی ویرانگر سیل می‌باشد، که خود تکرار این فاجعه، لزوم برنامه‌ریزی و آمادگی مناسب را که جز در سایه‌ی همت عالی همه‌ی مسئولان استان قابل دستیابی نیست، به ما گوشزد می‌نماید، چرا که امروزه و با پیشرفت دانش و فناوری، سیل دیگر سانحه‌ای غیر قابل پیش‌بینی نمی‌باشد.
اینجانب ضمن ابراز مراتب تأثر و همدردی، آمادگی خود را جهت انجام هرگونه کمک به همکار خود جناب اقای دکتر احمدی و یکایک همولایتی‌های خسارت‌دیده‌ام در شهرستان‌های نوشهر و چالوس اعلام می‌ دارم.
در پایان از درگاه احدیت، برای شما و همه‌ی مسئولین منطقه جهت موفقیت در خدمت‌رسانی به خسارت‌دیدگان این حادثه آرزوی توفیق می‌نمایم.
احمدعلی مقیمی
نماینده مردم شریف بهشهر، نکا، گلوگاه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.292 seconds.